Feminin kraft, rygg og bekkenhelse

  • Rygg/bekkenhelse med Slings myofascia trening og yoga
  • 8 uker
  • Sted: Sentrum yoga, Skåregata 193
  • Kursstart: Søndag 22. august kl 17.30.00 -18.30.00
  • Pris: kr 1500 ,-
  • Link til påmeldin

Fokus i dette kurset er bekken og hofter.  Vi gjør øvelser som gir vitalitet og fremmer dynamisk balanse i den stående og bevegelige kroppen.  Dette inkluderer myofasciastrøkene i kjernen som i bekkenbunn, de dyptliggende magemuskler, dype ryggmuskler og pustemusklene.

Føler du deg litt koblet av fra bekkenområdet og øm og stiv i korsrygg og hofter? Litt avskrudd? Mistet litt lysten? Dette kan ha mange årsaker, både helt naturlige som feks etter fødsel, i overgangsalderen og pga påførte traumer. Ta tilbake din feminine kraft og styrk selvtilliten.

Vi gjør myofasciatrening som sikrer nødvendig stabilitet i korsrygg, sakrum og hofter og som gir styrke og avspenning i bekkenbunnen. I tillegg  gjør vi  gode og enkle yogaøvelser på en måte som øver deg til å  lytte inn i kroppen.Vi bruker massasjeballer for å løse opp spenninger og åpne for en dypere pust.

Slings myofasciatrening sammen med yoga gir en helhetlig bevegelsesmetode som fremmer muskelsamarbeide i kroppen og samtidig øver opp sinnstilstedeværelsen og bidrar dermed til helhetlig helse.

Har du født barn, eller er i eller går overgangsalderen i møte er dette et kurset særlig nyttig.

Styrke  og balanse i bekkenbunn, korsrygg, hofter, evnen til bevisst og ubevisst avspenning i bekkenområdet er stikkord for dette kurset.
vår kroppsholdning  påvirker i stor grad bekkenets funksjon.
Deep front line DFL er kroppens myofasciale kjerne og spiller en influerende rolle i optimal korsrygg/bekken holdning og stabilitet i aksial forlengelse fra haleben til hode.
Det er i dette området i kroppens tyngdekraftsenter er, og i pusten og all bevegelse du gjør er Deep front line involvert.

Vi gjør  myofascia øvelser/bevegelser som sikrer nødvendig stabilitet i korsrygg, sakrum og hofter og øvelser som gir styrke og avspenning i bekkenbunnen.
Vi gjør yogaøvelsene på en måte som øver deg til å  lytte til kroppen der og da.

Mye av din interoseptive evne ”skjer” i DFL.  Din holdning reflekterer ditt indre i øyeblikket. Du kan gjerne late som gjennom hele dagen og holde deg selv oppe. Men du kan ikke gjemme ditt egentlige indre og på slutten av dagen vil du møte deg selv.
Hvis du er mer klar over og forbundet til din kjerne vil du ha det bedre. Du vil bli holdt oppe fra ditt dypeste selv, naturlig og uanstrengt. Du er mer linket til din indre stemme eller det vi ofte kaller for ”magefølelsen”.

Din feminine kraft vil skinne.

I kurset bruker vi i enkelte øvelser myke massasjeballer for myk egenmassasje og for å nå muskelfascia.
Slings myofasciatrening sammen med yoga gir en helhetlig bevegelsesmetode som fremmer muskelsamarbeidet i kroppen og samtididg øver opp sinnstilstedeværelsen og bidrar derfor til helhetlig helse