Kurs Rygg og hofte og bekkenhelse med Slings Myofasciatrening

Få økt mobilitet og styrke i rygg, bekken og hofter

  • Myofascia bevegelighetstrening med yoga
  • 8 uker
  • Sted: Sentrum yoga, Skåregata 193
  • Kursstart: Torsdag 21. januar kl 20.00 -21.00
  • Pris: kr 1500 ,-
  • Link til påmelding her

Fokus i  dette kurset blir rygg og hofte/bekkenhelse.
Eksempler på hva vi kan oppnå med øvelsene: 

Mobilitet i hoftefleksorene
Elastisitet og styrking av indre og ytre magemuskler
Mobilitet og styrke i hele ryggen og øke ”kontakten” med øvre del av rygg.
Styrke bekkenet og bekkenmusklaturen og evnen til å slippe opp på unødvendige spenninger
Mobilitet i ledd og muskler
Øke bevisstheten og kontakt med kroppen i bevegelse
Økt klarhet i kroppens muligheter og dens evner til å heles.
Vi bruker mildt styrkende øvelser og massasjeballer

Få bedre og større bevegelsesfrihet i kroppen med Myofasciatrening.  Uheldige bevegelsesmønstre og spenninger i kroppen blir bevisstgjort og minsket og kroppens evne til selvheling blir mobilisert.
Emosjonelle mønstre, traumer og stress setter seg og lagres i kroppen gjennom nettverket av fascia. La kroppen få et verdifullt verktøy til å gjenvinne naturlig styrke og kraft.

Metoden er basert på de siste funnene i forskning som støtter sammenhengene mellom fascia og musklene (=myofascia) i kroppen.
Man er nå i stand til å identifisere ”linjer/strøk” eller det vi kaller ”slings” av fascia som forbinder oss fra hode til tær, og ekstremitetene (hode, armer ben) til torso (kroppen). Gjennom kunnskapen denne forskningen gir  har man nå fått  en klarere informasjon om hvordan vi kan inkludere fascia i treningen målrettet, bevisst og helhetlig/holistisk. 
Basert på Tom Meyers Anatomy Trains

En tanke om “Kurs Rygg og hofte og bekkenhelse med Slings Myofasciatrening

Kommentarer er stengt.