For deg

«Bali seal» gir styrke og ro

Her er en liten yogasekvens som er fin både som en sekvens som kan gi energi når du trenger å løfte deg litt, og utført mer langsomt, som en måte å finne dypere ro. Gjør den gjerne som en oppmyking av kroppen om morgenen, etter en lang reise, når du føler deg litt stressa og som en fin avslutning på en lang dag hvor du trenger å komme litt på plass i deg selv og roe ned.

Under filmen finner du en trinnvis forklaring på hvordan du kan bruke pusten underveis og hvordan du kan utføre den og tilpasse den til akkurat deg. Men du, lek deg med den, finn din måte og nyt det.

Håper du får glede av den. Ps vil du lære denne og andre gode øvelser for kropp og sinn, så kom gjerne på et Yogakurs hos meg. se kurser her:

kawayoga – bali seal from HUNTR Film on Vimeo.

Sekvensen kan deles opp som du vil og du kan gjenta hver del så mange ganger du vil før du fortsetter på neste. Begynn sittende på kne med hendene i fanget , ha gjerne noe beskyttende under knærne. Sitt litt og finn en fin flyt i pusten din. La hver bevegelse bli styrt av pusten din, pust sammen med bevegelsene.

Del 1: Pust inn og løft armene over hodet pust ut, legg kroppen framover, armene strake og hendene og hodet ned i gulvet «slipp» kroppen på slutten av utpusten.. Pust inn mens du sleper hendene mot deg og løfter armene over hodet igjen .. pust ut og legg overkroppen fram, armene strake og hendene og hodet ned i gulvet «slipp» kroppen på slutten av utpusten.(*).. Dette kan du gjøre så mange ganger du vil før du fortsetter videre i del 2

Del 2: Fortsett fra (*) der du ligger framover med overkroppen og armene og hodet i gulvet, pust inn slep hendene mot deg og kom helt opp på knærne mens du strekker deg opp med armene over hodet… Pust ut, sett deg nedpå hælene, legg overkroppen fram, armene strake og hender og hodet i gulvet. Slipp kroppen litt, ta en ekstra pust her om nødvendig. …… start på innpusten, og fortsett fra (*) gjenta her også så mange ganger du vil før du øker med neste bevegelse i del 3

Del 3: Pust inn og fortsett fra (*) kom helt opp på knærne, utstrakt kropp med armene over hodet, pust ut sett deg ned på hælene hendene i gulvet ,skyv de framover mens du kommer opp fra hælene og skyver deg videre framover, pust langsomt inn mens du slipper hofter/bekkenet ned mot gulvet ,strake sterke armer, se opp, strekk deg gjerne litt. Pust ut skyv deg tilbake på kne og videre med til du sitter på hælene med armene strakt framover. gjenta fra (*)

I del 4 kan du etter å ha ha strekt deg opp med sterke armer i gulvet, komme til bake på kne, slik at du står på alle fire sett tærne i gulvet og kom opp i en downward facing dog. Pust her så lenge du kjenner det behagelig. Herfra kan de gjenta hele sekvensen så mange ganger du vil.

Sitt ned eller legg deg på ryggen på gulvet og slipp fra deg alt arbeidet og la virkningen spre seg i kroppen. Lykke til.

Ps lurer du på noe? send meg gjerne en mail.

Varm hilsen fra Kari